سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پنهان کننده دانش، به درستیِ دانشش بی اعتماد است . [امام علی علیه السلام]

«شقایق های سوخته»

 
 
زندگی کردن مثل بز!!!(سه شنبه 86 تیر 19 ساعت 12:17 صبح )

به نام گل سرخ

 

یه سلام به وسعت دریا به اونایی که دلشون به وسعت دریاست.

نمیدونم کنار دریا رفتی یا نه نمیدونم لذت قدم زدن روی شن های ساحل رو چشیدی یا نه.

شاید تویی که الان این رو میخونی بچه شمال یا جنوبی و خونت همسایه دریاست و اون قدر

دریارودیدی که دیگه برات هیچ لطفی نداره. شاید هم بچه دل کویری ؛یزد سیستان کرمان؛

و هیچ وقت دریا رو ندیدی و همیشه حسرت یه لحظه قدم زدن روی شن های ساحل خواب

هر شبت هست.

 

ولی مهم نیست ؛مهم نیست که بچه شمالی یا جنوب و دریا همسایته؛ مهم نیست که بچه

دل کویری و همیشه خواب دریا میبینی؛ مهم نیست چند بار کنار دریا رفتی؛ مهم نیست

اصلا دریا رو دیدی یا نه؛ مهم نیست اصلا دلت در حسرت دریا تنگ میشه یا نه .....

هیچ کدوم از این ها مهم نیست چون من اصلا نمیخوام درباره دریا صحبت کنم نمیخوام

درباره لذت شن های روی ساحل صحبت کنم نمیخوام بگم که موج های دریا چقدر

 آرامش بخشه و چقدر به آدم حس شعر میده. نه عزیز حرف من درباره دریا نیست.

یعنی درباره دریاهست ولی نه اون دریایی که همه میرن میبینن و توش شنا میکنن

 نه اون دریایی که طبق تعریف علم جغرافیا یکیش تو شماله و یکیش تو جنوب......

 

امروز میخوام از یه دریای دیگه با یه مختصات دیگه با یه تعریف دیگه برات بگم.

از دریایی که همه یه دونش رو دارن فرقی نمیکنه بچه دل کویری یا بچه شمال حتی

 فرقی نمیکنه که تو عمرت چند بار رفتی شمال یا اصلا دریا رو دیدی یا نه . این دریایی

 که میخوام امروز برات بگم همه دارن پیر و جوون؛ زن و مرد همه دارن اما همه به

 یک اندازه ندارن همه بهیک اندازه ازش استفاده نمیکن.

 

آدم بعضی وقت ها یه سری افراد رو میبینه که مثل بز زندگی میکنند.آره گفتم بز حتی

بدتر مثل الاغ!!!!!! تازه بعضی وقت ها یه کسایی رو میبینه که روت نمیشه بگی مثل

الاغ زندگی میکنه آخه الاغه فردای قیامت سر پل صراط جلوت سبز میشه و خفتت

رو میگیره و میگه چرا فلان موقع فلان آدم (آدم نما)رو به من تشبیه کردی آخه من از اون

بهتر بودم!!!!!آخه بیچاره راست میگه آقا الاغه که یه بار میبره ولی بغضیا .................

دیشب رفته بودم آرایشگاه موهام رو یه صفایی بدم نوبتم نشد. چون کار داشتم اومدم

بیرون توی راه گرسنه شدم گفتم برم یه ساندویچ بخرم. توی ساندویچی یه آدم رو دیدم

که از همین دسته بالا بود. یه خورده باهاش بحث کردم یعنی خودش سر صحبت رو باز

کرد یه مشت شعر گفت و آخرش که میخواستم بیام بیرون بهش این جمله رو گفتم:

گفتم میدونی مشکل ما آدما چیه ؟ گفت :نه تو بگو چیه؛ گفتم:مشکل ما اینه که فقط

دومتری جلومون رو میبینیم و هیچ وقت توی زندگیمون حتی برای یک بار هم بیشتر از

دو متر رو نمیبینیم .گفتم مشکل ما اینه که همیشه با نور پایین حرکت میکنیم اگه

یه بار فقط یه بار توی زندگی نور دلمون رو بالا بندازیم و نور بالا حرکت کنیم میبینیم

که خیلی خبرا هست که شاید ما حتی فکرش رو هم نمیتونستیم بکنیم .

 

فکر کنم حالا فهمیدی که چی میگم و منظورم از دریا چیه ........................................

 

کاش ما آدما این دل دریایی رو که خدا بهمون داده کشف میکردیم.کریستف کلمب کسی

بود که یه قاره جدید رو کشف کرد کاش ما آدما دل دریاییمون رو کشف میکردیم کاش ما

آدما دریای وجودمون رو کشف میکردیم. اون وقت مثل بز و الاغ زندگی نمیکردیم و مثل

حیوون فقط به خاطر یه ریزه نفت به جون هم نمی افتادیم. اون وقت دیگه تموم تلاشمون

توی زندگی پول درآوردن نبود و واسه پول دریای دلمون رو  آلوده نمیکردیم اون وقت

زندگی خیلی قشنگ تر میشد...............................................................................

 

میگن وقتی پول اختراع شد شیطون پول رو گذاشته بود روی سرش و هی اونو میبوسید.......

 

نمیدونم چرا این چیزا رو نوشتم اصلا قصد نوشتن اینا رو نداشتم و اصلا نمیخواستم

بگم که من مثل آدم زندگی میکنم و اون آقای توی ساندویچی مثل آدم نیست ؛نه عزیز فقط

میخواستم بگم که:(آدمی راآدمیت لازم است)وانسان بایدتلاش کنه که مثل آدم زندگی کنه

 نه مثل بز...........................................

 

موفق باشید و امید وارم که بتونیم مثل آدم زندگی کنیم.............

 

 

 

کمترین ؛ صبا

 







بازدیدهای امروز: 4  بازدید

بازدیدهای دیروز:1  بازدید

مجموع بازدیدها: 11577  بازدید


» ?پیوندهای روزانه «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «